Liveblog – Actuele informatie van onze servicedesk
Op deze pagina proberen wij je zo goed mogelijk te informeren over de maatregelen die wij treffen en de hulp die wij kunnen verlenen om te voorkomen dat het coronavirus zich snel verspreidt. We vullen deze pagina regelmatig aan met actuele informatie.
Naast dit blog beschikken we over een algemene statuspagina waarin de status van onze systemen wordt getoond. Schrijf je in om je hierover proactief te laten informeren op https://status.gosensit.nl.
15 juli 2020
Vandaag sluiten we ons Corona-blog. We hopen dat de informatie die we verstrekten in dit blog heeft kunnen bijdragen om beter door deze periode heen te kunnen komen. We hopen ook van harte dat we dit blog nooit meer nodig zullen hebben.
Namens het GOsensit team wens ik jullie een fijne vakantie. Blijf veilig en blijf gezond!
27 maart: Nog wennen aan Teams? Nederlandstalige videocursus en handleiding!
Nadat aanvankelijk de supportdruk eind vorige week afnam, moesten maandag weer even alle zeilen worden bijgezet. Ik ben verschrikkelijk trots op ons GOsensit team. Ondanks de druk en de bijzondere situatie lijkt het wel alsof we scherper zijn dan ooit en wordt er nóg beter samengewerkt om iedereen zo goed mogelijk weer van dienst te kunnen zijn. Ik hoop dat dit merkbaar is.
Wij zijn zelf al superhandig met Microsoft Teams en weten dat het, ook na deze crisis, van toegevoegde waarde gaat zijn. Moet jij nog wegwijs worden? Klik dan hier voor een Nederlandstalige videocursus en hier om de handleiding te downloaden.
We verheugen ons op het moment dat we weer bij elkaar zijn voor een normale vrijdagmiddagborrel. Tot die tijd houden we via Teams een virtuele borrel, wensen elkaar een goed weekend en hopen dat wij en jullie gezond uit deze crisis komen.
Een fijn weekend allemaal!
18 maart – 18:00 uur: Thuis bellen met je mobiel alsof je op de zaak bent.
Bij GOsensit werken we bijna allemaal thuis net als veel van onze klanten. We werken op onze computer in de cloudomgeving en daarbij maakt het niet uit waar we zijn.
Voor wat betreft telefonie zijn onze vaste en mobiele toestellen geïntegreerd. VAMO heet dat. Ik zal je een complete uitleg besparen maar waar wat het betekent is dat het qua telefonie niet uitmaakt waar we werken. Ons mobiele toestel kan en doet precies hetzelfde als ons vaste toestel. We sturen gewoon hetzelfde (vaste) nummer mee als we uitbellen en onze cloudcentrale zorgt er dus net als anders voor dat je snel een medewerker aan de telefoon krijgt. We kunnen doorverbinden of een conferentie starten en op ons scherm de belstatus van collega’s zien. We zullen je bekend maken met meer voordelen als je ons even belt.
Is dit functionaliteit die je helpt om onder deze vreemde omstandigheden jouw klanten toch goed te kunnen blijven bedienen? Bel ons en we helpen je!
18 maart : 09:05 uur Update n.a.v. digitale Teams standup
Het aantal oproepen dat we gisteren kregen nam iets af ten opzichte van een dag eerder dus het leek erop dat steeds meer mensen zich redden in hun nieuwe manier van werken. Vanmorgen echter hebben we weer extra capaciteit bijgeschakeld omdat het aantal oproepen weer piekte.
Iedere ochtend voordat de lijnen open gaan, houden we een kort teamoverleg om te blijven anticiperen op de actuele situatie en de behoefte bij onze klanten. Dat brengt ook een voordeel met zich mee. Eindelijk waren we allemaal in gezelschap van de lang gewenste kantoorhond. Oordeel zelf welke bijdrage de hond heeft op het welzijn bij de collega’s 😉.
Hulp nodig? Bel ons! We zitten voor je klaar.
17 maart 10.00 uur: Samen-werken in Microsoft Teams.
We verwachten dat velen van jullie kennis gaan maken met Microsoft Teams. Je hoeft niet direct alle functionaliteit te gebruiken maar het kan alleen al superhandig zijn om je scherm met Teams open te houden om te kunnen chatten, bellen of vergaderen met mensen binnen en buiten je organisatie. Hou rekening met onwennigheid en dat het je sterker maakt. We geven wat nuttige informatie:
- Waar en hoe werkt Teams: Werk je op een bureaublad binnen onze cloudomgeving? Dan biedt Teams beperkte functionaliteit omdat Microsoft dan (nog) geen video ondersteunt. Het werkt dus op een lokaal apparaat via een app of via de webbrowser. Je moet dus even schakelen naar je lokale bureaublad. Teams werkt op je laptop, MacBook, iPad, Android tablet of je mobiele telefoon (android of iPhone). Beschik je over een PC zonder camera of microfoon dan wordt het nu nog lastig om nu nog aan een webcam te komen (uitverkocht).
- Zorgt dat je Teams krijgt of activeert: Check of je over een geldige licentie beschikt van Teams. Zo niet, dan geeft Microsoft i.v.m. de coronacrisis je zes maanden gratis de beschikking over Teams. Wij kunnen je zo’n gratis licentie verstrekken. Neem dus contact met ons op om een gratis Office 365 E1 licentie te activeren.
- Spoedcursus Teams: Onbekend maakt onbemind dus leer het kennen. Investeer paar uur om je het eigen te maken. Het gaat je goed helpen om gewoon door te werken in de komende periode. Klik hier de tutorial-video’s te bekijken en probeer het. Heb je hulp nodig? Bel ons. We gaan je zo goed mogelijk proberen te helpen.
- Een kind kan het: Twee experts leggen het heel eenvoudig in vijf minuten uit ;-). Klik hier.
- Klantvraag. Wat is het verschil tussen Skype en Teams: Skype is er voor consumenten maar het kan zijn dat je je hier ook heel aardig mee kunt redden. Het is een beperkte versie van Skype voor bedrijven. Dat programma bestaat niet meer maar is geïntegreerd in Teams. Video-overleg, vergaderingen, scherm delen, samenwerken en chatten is dus maar één functionaliteit van Teams. M.b.v. Teams kun je een bijvoorbeeld een Teams-vergadering of -overleg plannen vanuit Teams of Outlook met collega’s of externen (ook als -maximaal 10.000- externen zelf niet over Teams beschikken). Door eenvoudig op de meegestuurde link in de agenda te klikken neem je deel.
- Aanpassingen Microsoft Teams: Volgens de laatste berichtgeving heeft Microsoft, om opnieuw overbelasting te voorkomen, de beeldresolutie en wat berichtgeving iets lager afgesteld. Op deze manier blijft het voor iedereen prima bruikbaar zonder storing.
16 maart : 16.30 uur Update hardware en statuspagina
- Flexibiliteit: Het zal je niet onbekend voorkomen dat dit onwennig voelt. Ook wij moeten een beroep doen op flexibiliteit, innovativiteit en functionaliteit waarmee we nog niet eerder heel bekend waren. We trachten zo snel mogelijk in te kunnen spelen op de nieuwe situatie. Hiervoor vragen we enig begrip.
- Belasting supportdesk: Het hoge aantal oproepen dat we krijgen wordt goed opgevangen door het opvoeren van de capaciteit. Iedereen wordt vlot geholpen.
- Uitleveringen: We zullen het uitleveren van hardware zo veel mogelijk doen door de apparatuur op te sturen. Is dit bij jou het geval? Neem na ontvangst contact met ons op voor verdere instructies. We gaan je zo goed mogelijk helpen.
- Microsoft Teams: Zo af en toe moet je misschien toch de koppen digitaal bij elkaar steken voor overleg. Plan eenvoudig een Teams-vergadering. Ben je hier niet bekend mee en heb je hulp nodig? Bel en zie afbeelding onder het vorige bericht!
- Overbelasting systemen algemeen: Het viel in de loop van de ochtend op dat er enkele systemen overbelast raakte. Het ging daarom met name over de systemen van Microsoft Teams en het bedienen van de Telefonie via KPN/RoutIT. De functionaliteit is inmiddels hersteld maar hapert zo af en toe nog. Ervaar je een storing en wil je weten of dit een algemene storing is? Kijk op allestoringen.nl om te zien of jouw storing bekend is.
16 maart 8.30 uur: Maatregelen bij GOsensit.
Wij hebben binnen onze organisatie de volgende maatregelen getroffen om onze medewerkers, klanten en leveranciers zo goed mogelijk te beschermen tegen besmetting van het coronavirus en zo goed mogelijk te anticiperen op de toenemende vragen van onze klanten om thuis te kunnen werken:
- Onze medewerkers werken voorlopig vanuit huis voor zover dat mogelijk is. Op onze vestiging zal wel altijd iemand aanwezig zijn.
- We geven prioriteit aan hulp bij thuiswerken van onze klanten.
- Niet-noodzakelijke werkzaamheden zijn opgeschort om de capaciteit op onze servicedesk te verhogen voor zolang dat nodig is. We hopen dat je begrip hebt voor deze keuze.
- We houden als collega’s onderling contact en hebben twee keer per dag statusoverleg via een Microsoft Teams vergadering. Op die manier passen wij ons handelen aan op de situatie van moment tot moment om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.
GOsensit B.V.
Veldoven 7B
8271 RT IJsselmuiden
Tel. 085 0795 795
info@gosensit.nl
KvK Zwolle: 78447607
Algemene voorwaarden
Privacybeleid van GOsensit
GOsensit verwerkersovereenkomst
Download verwerkersovereenkomt vul in, scan en mail naar avg@gosensit.nl.
Gebruik deze link om "(AVG-) veilig en/of grote bestanden met ons te delen.