Cloud telefonie (ook wel hosted telefonie of VoIP) is gebaseerd op hetzelfde idee als werken met een Cloud werkplek: Overal kunnen werken en beschikken over dezelfde functionaliteit die je op kantoor gewend bent. Heb je een combinatie van deze twee dan is je werkplek waar jij bent.
In grote lijnen zijn er twee redenen om voor Cloud telefonie te kiezen.
Kostenbesparing
Bij Cloud telefonie maak je gebruik van een dienst. Je koopt dus geen centrale. Jouw vaste toestellen zijn via een netwerkverbinding gekoppeld en dus heb je ook geen ISDN meer nodig. De belkosten zijn lager dan bij ISDN en mocht je veel bellen dan kun je de kosten afkopen tegen een vast bedrag per maand. Ook met meer vestigingen volstaat één telefonistenpost die zelfs door een thuiswerker bediend kan worden.
Flexibiliteit en functionaliteit
Om je een indruk te geven; Jouw mobiele en vaste toestel vormen één geheel. Dus ook jouw mobiele nummer schakelt bijvoorbeeld automatisch naar je collega’s door als je niet bereikbaar bent. Of misschien naar een interactief voice response systeem. Ben je telefonisch in gesprek op je ene toestel dan ben je dus ook op je andere toestel in gesprek. Voer je een zakelijk gesprek met jouw mobiele toestel, dan stuur je misschien liever je vaste nummer mee. Werken vanuit de Cloud betekent dat het niet meer uitmaakt of jij of jouw collega’s nou vanuit een internetcafé op Ibiza werken of vanachter een bureau.
Collega’s weten of je in vergadering bent of (mobiel) in gesprek omdat ze jouw beschikbaarheid eenvoudig kunnen zien op hun toestel of op het scherm van de computer. Een inkomend gesprek kan resulteren in een automatische klantenkaart op je scherm en zie je een nummer op je scherm, dan hoef je het maar aan te klikken om het te laten bellen.
Beleven?
Ook wij maken natuurlijk gebruik van Cloud telefonie, zonder eigen centrale, maar met alle functionaliteit. Bel ons op 085 0 795 795 om te testen of een afspraak te maken.