Veel organisaties beschikken nog over systemen op locatie die prima functioneren of nog niet zijn afgeschreven. Ook hier kunnen we heel goed gedoe met ICT voorkomen door de systemen proactief in de gaten te houden. Dit heet monitoren of ook wel managed services. Iedere dreigende verstoring van een bedrijfskritisch component binnen jouw ICT-omgeving, resulteert bij ons in een alarm waar we onmiddellijk actie op kunnen ondernemen. Welke actie we ondernemen hangt af van het pakket dat je kiest.
Binnen onze managed services bieden wij de smaken Brons, Zilver en Goud. Onderstaand tref je een korte samenvatting daarover en een tabel met diensten per pakket.
Brons – Controle van essentiële kritische onderdelen
Kies Brons als je wilt dat wij jouw ICT-omgeving 24 uur per dag en 7 dagen per week controleren op de essentiële punten. Wij melden dreigingen en je bepaalt zelf welke actie moet worden ondernomen.
Zilver – Inclusief onderhoud en controle op prestatie
Pakket Zilver bespaart jou en jouw medewerkers bovendien de tijd voor het installeren van patches en updates. ’s Nachts installeren wij alle patches en zijn verantwoordelijk voor het resultaat. Daarnaast doen wij naast de essentiële controles, zoals bij Brons, ook extra controles met betrekking tot bijvoorbeeld de prestatie zodat jouw ICT-omgeving comfortabel blijft werken.
Goud – Inclusief beheer en onbeperkte ondersteuning
Voor klanten met een Goud overeenkomst zijn wij de eigen ICT-afdeling. Naast de al eerder genoemde controle en onderhoud beschikken zij over onbeperkte ondersteuning en voeren wij het standaard beheer uit. Klanten die werken in de Cloud Werkplek of Cloud Werkplek Premium beschikken standaard over een Goud-pakket.
Klik hier om het volledige overzicht als PDF te downloaden.
Algemeen | Brons | Zilver | Goud |
Je ontvangt periodiek analyserapporten per e-mail | ✓ | ✓ | ✓ |
Halfjaarlijks contact voor het doornemen van de rapportages | ✓ | ✓ | ✓ |
Maandelijks overzicht van afgeronde en openstaande werkzaamheden | ✓ | ||
Veiligheid. 24 x 7 continue controle: | Brons | Zilver | Goud |
op actieve en bijgewerkte antivirussoftware | ✓ | ✓ | ✓ |
of de back-up succesvol is voltooid | ✓ | ✓ | ✓ |
of uw ICT-omgeving is voorzien van de nieuwste beveiligingsupdates voor Windows, Office en bijv. Java, Adobe Reader, Adobe Flash etc. | ✓ | ✓ | ✓ |
of de firewall actief en up-to-date is en voldoende functioneert | ✓ | ✓ | ✓ |
van uw ICT-omgeving op (meer dan 14.000) bekende kwetsbaarheden | ✓ | ✓ | ✓ |
of er pogingen zijn om ongeautoriseerd toegang te krijgen tot uw ICT-omgeving | ✓ | ✓ | ✓ |
of er kritische foutmeldingen in het logboek van uw PC optreden | ✓ | ✓ | ✓ |
Beschikbaarheid en Prestatie controle: | Brons | Zilver | Goud |
of uw mailserver beschikbaar is en beschikt over genoeg opslagruimte | ✓ | ✓ | |
of uw website(s) beschikbaar is/zijn | ✓ | ✓ | |
of alle kritieke Windows-processen naar behoren functioneren | ✓ | ✓ | |
of uw bedrijfssoftware en de bijbehorende databases beschikbaar zijn | ✓ | ✓ | |
of de kritieke netwerkapparaten zoals printers, (xDSL-) routers, telefoons en (managed)switches beschikbaar zijn | ✓ | ✓ | |
op de beschikbaarheid en prestatie van uw internetverbinding | ✓ | ✓ | |
op de prestatie van de processoren, werkgeheugen en opslagcapaciteit van uw server | ✓ | ✓ | |
Controle en proactief informeren over de volgende bedrijfskritische onderdelen: | Brons | Zilver | Goud |
Het werkgeheugen van jouw server(s) dreigt vol te raken | ✓ | ✓ | |
Een harde schijf of het redundantie systeem (RAID) vertoont problemen en dreigt stuk te gaan | ✓ | ✓ | |
Jouw bestandenopslag is bijna vol; | ✓ | ✓ | |
Een netwerkverbinding vertoont problemen | ✓ | ✓ | |
Onderhoud, installatie, beveiligingsupdates en prestatie-optimalisatie | Brons | Zilver | Goud |
installeren van de nieuwste beveiligingsupdates en servicepacks voor Windows, Office en bijv. Java, Adobe Reader, Adobe Flash etc. | ✓ | ✓ | |
defragmentatie bestanden op de harde schijf uitvoeren | ✓ | ✓ | |
opschonen van tijdelijke bestanden van de harde schijf van uw PC | ✓ | ✓ | |
Proactieve respons en algemeen beheer | Brons | Zilver | Goud |
Onbeperkte telefonische ondersteuning en hulp op afstand bij vragen of problemen | ✓ | ||
Bij (dreigende) problemen zal GOsensit actie ondernemen om het probleem op te lossen. U wordt op de hoogte gehouden | ✓ | ||
Aanmaken, verwijderen en wijzigen van gebruikers en gebruikersgroepen binnen uw ICT infrastructuur omgeving | ✓ | ||
Wij beheren en updaten uw bedrijfssoftware zoals uw ERP-software, administratiepakket en andere bedrijfsprocesondersteunende software | ✓ | ||
Bij GOsensit aangeschafte printers wordt geïnstalleerd en eventuele storingen in de software en printerdrivers worden door ons opgelost | ✓ | ||
Beheer van gebruikers, profielen en toepassingen op de Remote Desktop server(s) | ✓ | ||
Restore van bestanden vanuit back-ups als dat nodig is. Herstel van een compleet systeem (bij aanwezigheid image backup) | ✓ | ||
Verhelpen van hardware problemen en –storingen op locatie. Gebruikersondersteuning op locatie (excl. kosten voor vervanging). | ✓ |
Aanvullende diensten
Aanvullend bieden we een aantal diensten die je het laatste beetje ICT-gedoe uit handen nemen.
GOsensit managed Anti Virus
Deze dienst zorgt ervoor dat wij iedere werkplek en server voorzien van een virusscanner die wij 24 uur per dag en 7 dagen per week kunnen controleren op een juiste werking en de meest recente updates. En probeert een virus binnen te komen, dan weten we dat en melden het je!
GOsensit managed Mailbeveiliging en Antispam
Dit is een continue gecontroleerd proces dat mail met virussen of spam zo zorgvuldig mogelijk voor u filtert.
GOsensit managed Webhosting
Voor klanten die diensten bij ons afnemen bieden we de mogelijkheid om jouw website bij ons onder te brengen. Wij zorgen dat jouw website altijd beschikbaar, up-to-date is en optimaal presteert.
GOsensit managed back-up
Je gaat een backup pas waarderen als je hem nodig hebt. Dit is een bewaakt proces dat dagelijks en onmerkbaar zorgt voor een veilige kopie van al jouw gewenste informatie naar een beveiligd datacenter. We bewaren deze informatie daar gedurende 30 dagen.
GOsensit managed image back-up
Deze dienst zorgt ervoor dat in het geval van een calamiteit jouw organisatie in een minimale tijd weer operationeel is. Met deze back-up maken we een image of replica maakt van jouw complete server(s) dus inclusief alle gebruikers, rechten en instellingen. De GOsensit managed back-up maakt alleen een back-up van jouw data waardoor een herstel bij het volledig verloren gaan van de data een tijdrovende aangelegenheid wordt.