Veranderingen op je factuur per 1 november 2022
Zoals we eerder hebben verteld staat dit jaar in het teken van verdere automatisering van onze administratie en dat betekent dat er wellicht wat kleine wijzigingen staan op jouw factuur. Wat is aangepast?
Cloud werkplek premium storage
- We factureren niet meer per staffel van 100 GB maar gewoon per GB wat je gebruikt. Dit is voor ons te automatiseren en altijd in jouw voordeel want je betaalt alleen voor wat je gebruikt. De prijs blijft gelijk maar er kunnen kleine afrondingsverschillen zijn.
- De variant Cloud Werkplek Premium | Storage | Basic is vervallen en heet nu Cloud Werkplek Premium | Storage | Regular. De prijs is ongewijzigd.
Connect VoIP | Verbruikskosten & Connect zakelijk mobiel | Verbruikskosten.
Bij het maken van aanpassingen in een bestaand systeem gaat ook wel eens wat mis. Zo hebben we in de maand oktober de verbruikskosten dubbel in rekening gebracht. Deze te veel berekende kosten vind je deze maand gecrediteerd terug op de factuur.
Vanaf deze maand tref je ook alleen nog maar verbruikskosten aan die werkelijk gemaakt zijn en dus geen € 0,- factuurregels meer voor het gebruik van vaste of mobiele telefonie.
Optimalisatie processen, veranderingen facturatie en prijswijzigingen per 1 maart 2022
Het zal je niet onbekend in de oren klinken dat we als groeiende organisatie constant de processen evalueren en verbeteren. Momenteel zijn we met een uitgebreide procesoptimalisatie bezig waarbij we, met name de processen m.b.t. de facturatie, efficiënter en minder foutgevoelig maken. Dat doen we door meer te automatiseren en meer en betere koppelingen te realiseren met onze leveranciers. In sommige gevallen herzien we de manier waarop we voorheen diensten factureerden. Op deze pagina vatten we samen wat dit voor jouw organisatie betekent.
Daarnaast hebben we enkele diensten waarvan de inkoopprijs door onze leveranciers is verhoogd. Deze wijzigingen hebben we toegepast.
Datum facturatie
Omdat we nieuwe processen en koppelingen uitgebreid willen testen voordat we ze doorvoeren, ontvang je de factuur tijdelijk later in de maand dan je gewend bent. Dit heeft ook te maken met de tijd waarop onze leveranciers ons de vereiste informatie aanleveren. Uiteindelijk zullen we de facturen weer verzenden op een vaste periode in de maand.
Tellingen van het aantal licenties
Het was gebruikelijk dat we licenties begin van de maand vooruit factureerden. We verrekenden vervolgens de maand erna pro rato de licenties die er gedurende de voorliggende maand bij waren gekomen of die er af waren gegaan. Dit is een erg bewerkelijk en foutgevoelig proces en door de overvloed aan informatie onoverzichtelijk op de factuur.
Vanaf heden hanteren we de methodes van onze leveranciers. Nieuwe licenties die besteld worden gedurende de maand gaan altijd in per eerste van deze maand. Opgezegde licenties verlopen per einde van de maand plus de opzegtermijn van onze leverancier.
Aanpassingen factuurlayout
De layout is vereenvoudigd door overbodige en dubbele informatie te verwijderen. Dit komt het overzicht ten goede.
Prijswijzigingen vanaf 1 juli 2022
Van de volgende diensten zijn de inkoopsprijzen gestegen en verwerkt in de verkoopprijzen:
- MailProtection | Antispam & Antivirus | Per mailbox
- MailProtection | Uitgaande mail | Per domeinnaam
- Managed Antivirus | Per server
- Managed Antivirus | Per werkstation
- Managed Online Back-up | 100 GB geselecteerd | 30 dagen retentie | per werkstation en per 100 GB
- Managed Online Back-up | 500 GB geselecteerd bundel | 30 dagen retentie | server
- Zilver Monitoring | Server
- Connect Fiber | Solcon FttH | 100Mbps / 100Mbps | 1:10 | SLA B
- Connect Kabel | Ziggo Zakelijk Start | 60Mbps / 10Mbps | SLA B
Aanpassingen door dollarkoers:
- Duo MFA | two-factor authentication | per gebruiker
- Duo Access | two-factor authentication | per gebruiker
Aanpassing door inflatiecorrectie 2022 en verhoging van de inkoopprijzen van onze Cloud Werkplek diensten. Dit hebben we niet doorbelast vanaf 1-1-2022 maar doen we vanaf 1-7-2022.
Zie voor meer informatie het nieuwsbericht: GOsensit prijs- en inflatiecorrectie 2022
- Cloud Werkplek | Per gebruiker
- Cloud Werkplek | Applicatie Server
- Cloud Werkplek | SQL Express Server | Per SQL instantie
- Cloud Werkplek | Nextcloud | Per gebruiker
- Cloud Werkplek | VPN koppeling met klant locatie
Vragen?
Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je nog vragen of opmerkingen hebt met betrekking tot de wijzigingen of de facturatie in het algemeen. Dat kan middels onderstaand contactformulier, via mail (administratie@gosensit.nl) of telefonisch op 085 0 795 795.