Geschiedenis
12 ½ jaar GOsensit.
Na een coachingstraject bij een landelijke speler in de foodsector uit Nijkerk werd het voor Erik duidelijk. Zijn ambities om zich sneller te ontwikkelen en verder te innoveren waren groter dan wat zijn werkgever hem te bieden had. Erik nam de onzekere stap om voor zichzelf te beginnen. Na een contact met Peter Visscher van Visscher ICT uit Kampen kwam Erik er achter dat Peter zich bij voorkeur op particuliere klanten richt. Erik mocht de zakelijke klanten bedienen onder eigen naam. Erik bedacht de naam GOsensit. GO voor (gaan / actie) sens (in de zin van waarnemen – proactief) en it (Information Technology). Het klonk goed! Op 23 april 2010 werd de naam GOsensit in het KvK register opgenomen en op 1 mei 2010 begon Erik als zelfstandig ondernemer.
De eerdere belofte van GOsensit luidde “Uw proactieve ICT-partner”. Erik had bij zijn werkgever een project geleid waarmee het beheer van de gehele ICT-omgeving binnen het concern proactief werd gemaakt. Heel veel ICT-storingen zijn namelijk voorspelbaar waarbij proactief actie kan worden genomen. Bij GOsensit werd dit daarom de eerste belofte. Erik hoefde en wilde niet als een ICT-brandweer tussen klanten heen en weer racen en kon dreigende storingen voorzien en actie plannen. Deze keuze is een essentiële basis voor GOsensit gebleken want nog steeds betalen opdrachtgevers namelijk voor het voorkomen van storingen en niet voor het oplossen. Die kosten neemt GOsensit voor haar rekening.
Die beheersbaarheid gaf ruimte om te groeien. Toen Erik zelf het werk niet langer aankon en de eerste medewerker werd aangenomen, werd de zolderkamer van huize Zwep verruild voor een kantoorruimte in het pand van Kuiken Accountancy in IJsselmuiden. Ook dat werd al snel te klein en de kans deed zich voor om een kantoor aan de Spoorstraat in IJsselmuiden te huren. Inmiddels bestond GOsensit uit drie personen. Het concept sloeg aan. GOsensit was een goede lokale ICT-speler. In ICT-jargon was GOsensit een “System Integrator”. Het werk bestond voornamelijk uit ICT-projecten en -installaties, -beheer en -onderhoud. Daarnaast werden contracten afgesloten om hele ICT-omgevingen te monitoren om daarmee storingen te voorkomen.
Inmiddels was het halverwege 2013. Met de groei van een groot aantal klanten groeide ook de behoefte aan schaalbaarheid, een hogere beschikbaarheid, meer veiligheid en kwaliteit. Er was behoefte aan advies m.b.t. ICT-beleid en voorspelbaarheid van de ICT-kosten. Cloud concepten deden hun intrede en Erik besefte dat hij extra hulp kon gebruiken met meer ervaring. Op 3 juli 2013 om 20.45 zocht Erik vanaf het kantoor in de Spoorstraat contact met Mario van der Haar. Mario bood als zelfstandige, coaching, consultancy en bedrijfsadvies, met name binnen ICT-organisaties. Er werd kennis gemaakt en vanaf dezelfde dag verliep de samenwerking voorspoedig. Erik zag al vroeg een samenwerking zitten. Na een behoudende opstelling van Mario ging hij eind 2014 akkoord met het aanhoudende verzoek van Erik om compagnons te worden per één januari 2015.
Erik en Mario hebben echt verschillende persoonlijkheden. Erik houdt van details en inhoud en Mario houdt van abstractie, concepten en vorm. Erik is wat introverter en Mario extraverter. Erik is behouden, Mario actiegericht. Door dezelfde normen, waarden en doelen te delen en elkaar op de verschillen juíst te respecteren en te waarderen, worden deze tegenstellingen complementair en is er synergie.
Verschillen zijn complementair
Mario is twintig jaar ouder dan Erik en heeft veel kennis en ervaring opgedaan als ICT-consultant aan de bovenkant van het MKB, in management, (team)coaching en consultancy. Dit kwam bij GOsensit goed van pas. Er werden samen nieuwe concepten ontwikkeld die beter aansloten op de behoefte van de opdrachtgevers die zich qua kaliber wat meer in het midden en hoge segment van het MKB bevonden. De hoge eisen die deze opdrachtgevers stelden, dwongen GOsensit om diensten te leveren op een hoger niveau. Deze klanten hadden het formaat waar zowel Erik als Mario zich al langer in thuis voelden.
In 2015 werd een belangrijke en spannende beslissing genomen. Vanaf 2013 nam GOsensit zich voor om de gehele ICT uit handen van haar opdrachtgevers te nemen. Daarbij staakte GOsensit de levering van centrale serverhardware. De functionaliteit kon alleen nog als dienst worden afgenomen die beschikbaar werd gesteld vanuit veilige en hoog beschikbare datacenters. GOsensit schakelde daarmee om van System Integrator (waarbij het voornamelijk om verkoop, projecten en installaties gaat) naar Managed Service Provider (MSP) waarbij de benodigde functionaliteit werd aangeboden als dienst tegen een vast bedrag per maand.
Medewerker nummer vijf deed zijn intrede. GOsensit was inmiddels ook een leerbedrijf en begeleidde dus vaak een stagiair. Het pand werd te klein. Er werd naar nieuwe ruimte gezocht. Dat werd in 2017 gevonden aan de Ambachtsstraat in Kampen met uitzicht op de Haatlanderdijk en aan de poort van het bedrijventerrein Haatland en Rijksweg 50. Het casco pand werd aangekocht en verbouwd in een modern industriële stijl. In 2018 was dat klaar en werd verhuisd. Het pand bood in eerste instantie ruimte voor dertien mensen.
De groei zette door. Zoals ook onze opdrachtgevers weten, betekent groeien, werken aan schaalbaarheid en dat betekent weer automatiseren, automatiseren en nog eens automatiseren. Systemen werden solider gemaakt en er werd meer en meer geautomatiseerd. Een opdrachtgever of een ICT-omgeving met tweehonderdvijftig gebruikers vraagt op verschillende vlakken een andere benadering dan een opdrachtgever met vijf gebruikers. Die laatste groep zit vaak niet te wachten op de maatregelen die de eerste groep juist eist. Het is de missie van GOsensit om de meest klantvriendelijke ICT-afdeling te zijn voor snelgroeiende bedrijven en bedrijven in logistiek en productie. Daarom werd niet bezuinigd op bereikbaarheid en voldoende, vriendelijke en deskundige mensen die je dagelijks graag te woord staan om al jouw vragen te beantwoorden.
Er is onder andere geïnvesteerd in software om sneller, betere offertes te kunnen maken, software om razendsnel en foutloos licenties te tellen. Nieuwe monitoring software die direct een melding maakt of een engineer zijn bed uit belt bij een dreigende storing. Systemen die monitoren op vreemd inloggedrag.
Alle instellingen, afspraken, leveranciers van opdrachtgevers en procedures worden vastgelegd en continue onderhouden in documentatiesoftware. Daarin delen we ook handleidingen en quickstarts bij verschillende opdrachtgevers voor bijvoorbeeld nieuwe medewerkers. Boekhouding en leveranciers werden direct gekoppeld aan het ERP-systeem om de duizenden licenties maandelijks geautomatiseerd door te belasten.
Ten tijde van dit schrijven is het oktober 2022 en is het anticiperen op de steeds veranderende technologie en behoefte bij opdrachtgevers een dagelijks proces geworden. Alles blijft altijd anders bij GOsensit én haar opdrachtgevers. GOsensit is de ICT-afdeling van een groeiende groep bedrijven in het midden- en hoogsegment binnen het MKB. Omdat GOsensit zich ziet als de ICT-afdeling van de opdrachtgevers, ziet zij diens medewerkers als collega’s. Dit werkt voor beiden gelijkwaardig en bijzonder prettig. Inmiddels wordt ook uitgekeken naar andere huisvesting omdat het pand aan de Ambachtsstraat haar maximale capaciteit heeft bereikt.
GOsensit is niet Erik en Mario. GOsensit is ook niet het gebouw, het logo of de BV. Nee, GOsensit is een team van geweldige mensen die iedere dag met veel plezier en gedrevenheid samenwerken om voor jou “ICT zonder gedoe” een vanzelfsprekendheid te maken (en dat is het niet). De feedback (😊-😐-☹️) die je geeft op iedere afgesloten melding gaat rechtstreeks naar de behandelaar en die wordt blij als jij blij bent. Dit team heeft het vertrouwen gewonnen van de opdrachtgevers van GOsensit en stelt alles in het werk om dat vertrouwen nu en in de toekomst te blijven verdienen.
Vanaf 2015 bedroeg de gemiddelde groei bijna 25% exponentieel. Dit is een duurzame groei gebleken die niet ten koste ging van de in- en externe kwaliteit. De basis voor een verder groei is inmiddels gelegd en het is de visie van GOsensit om die groei te versnellen door actiever te worden op acquisitie, marketing of overnames.
Wil je ook ICT zonder gedoe?
Wil jij ook gewoon kunnen werken met ICT zonder gedoe? Zet dan nu de eerste stap en boek een strategische ICT-sessie. Wij bespreken jouw ambities als ondernemer en bepalen samen welke ICT-structuur daarbij hoort. Alles, zodat jij de stap kunt gaan zetten naar ICT zonder gedoe!
Veldoven 7B
8271 RT IJsselmuiden
Tel. 085 0795 795
info@gosensit.nl
KvK Zwolle: 78447607
Algemene voorwaarden
Privacybeleid van GOsensit
GOsensit verwerkersovereenkomst
Download verwerkersovereenkomt vul in, scan en mail naar avg@gosensit.nl.
Gebruik deze link om "(AVG-) veilig en/of grote bestanden met ons te delen.